Auckland, Paihia en Coromandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneloes - WaarBenJij.nu Auckland, Paihia en Coromandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneloes - WaarBenJij.nu

Auckland, Paihia en Coromandel

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

12 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Vrij snel stuur ik jullie ook een update vanuit Nieuw-Zeeland. Na aankomst in Auckland ben ik vrij snel mijn bed in gedoken in Auckland. Wel besloot ik vrij snel al om de volgende dag lekker naar Paihia te gaan, aangezien ik daar al veel dingen wilde doen. De man van de hostel had mij namelijk een brochure gegeven over het zwemmen met dolfijnen daar en over de eilanden. In de bus richting Paihia ontmoette ik Jannika, een meisje uit Duitsland. We konden het goed vinden met elkaar en zij wilde dezelfde dingen doen als ik.

Eenmaal aangekomen in Paihia moest ik eerst op zoek naar een hostel. Die van Jannika zat al vol dus ging ik naar the pickled parrot, ook wel de dronken papegaai. Het was een super fijne hostel met gezellige mensen. Ik sliep op een kamer met een jongen uit Duitsland, een meisje uit China en een koppel uit Schotland. Vooral het Chineze meisje hielp mij aan alle kanten, wat ontzettend lief was. Vrij snel gingen Jannika en ik wandelen over het strand. Het was nog vrij vroeg dus besloten we naar de treaty grounds te lopen. Helaas was het museum vroeg dicht vanwege de winter. Dus gingen we maar wat eten aan het strand en besloten we naar bed te gaan.

De volgende dag hoopten we te kunnen zeilen en wilde dolfijnen te kunnen zien. Gelukkig hadden we geluk met het weer en konden we gaan varen. Op de boot ontmoette ik nog een ander Duits meisje, Valentina. Zij was ook aan het rondreizen op het Noordereiland. Ze studeert in Christchurch en heeft op dit moment 2 weken vrij. Met zijn drieën gingen we de boot op. De kapitein van de boot vertelde over de dolfijnen dat ze wild waren en onvoorspelbaar dus dat ze met veel dingen rekening moesten. We konden niet met ze zwemmen als ze jongen hadden, aan het rusten waren of aan het trekken waren. Kortom weinig kans, maar wel grote kans dat je ze kon zien. Na 2 uur varen kwamen we een groep dolfijnen tegen. E we hadden heel veel geluk want met deze wilde dolfijnen mochten we zwemmen! Het was heel vermoeiend, maar om in een groep van 5/6 dolfijnen te zwemmen is zo gaaf. Ze zaten nog niet eens op 10 cm afstand van ons. Na dat avontuur hebben we nog gesnorkeld, eilanden bezocht, pinguïns en nog meer dolfijnen gezien. De tweede groep dolfijnen hadden jongen, dus onze dag was echt perfect. Later kregen we te horen dat er al een maand lang niemand had kunnen zwemmen met de wilde dolfijnen!

De volgende dag ben ik met Valentina naar Cape Reigna geweest. Het was niet heel mooi weer, maar precies op de goede momenten kwam de zon er door. Zo hebben we droog weer gehad bij het zandboarden, wat ontzettend gaaf was en we hebben ook droog weer gehad bij Cape Reigna. Op de 90 miles beach was het wel regenachtig, maar eerlijk gezegd was ik toen ook wel erg moe. Het is namelijk een vrij lange rit naar het Noordelijkste puntje (6 uur rijden). Dus ik was van 7.15 tot 18.15 onder de pannen.

Die avond ben ik vrij vlot gaan slapen, want de volgende dag ging ik naar de Coromandel met Valentina. Zij ging met de auto en vroeg of ik het leuk vond om mee te gaan. Natuurlijk zei ik daar geen nee tegen. Met de bus doe je er 10 uur over en met de auto 5 uur. Kortom de volgende dag vertrokken we naar de Coromandel. En ik kan jullie vertellen, de route was prachtig. Het was een lange zit maar het was het waard.

Vandaag zijn we om 5 uur 's ochtends opgestaan om naar de zonsopgang te kijken bij de Cathedral Cove. Voor de mensen die Narnia kennen, dit is de rotsformatie die te zien is in de tweede film aan het begin als de 4 kinderen in Narnia aankomen. Het was zo vroeg in de ochtend erg koud, maar het was het zo waard! Dat kunnen jullie ook zien aan de foto's. We zijn tot ongeveer 10 uur gebleven en toen teruggegaan naar de hostel. Morgen rijden we naar Rotorua om onder andere hobbiton te zien.

Lieve mensen, jullie horen van mij!

Veel liefs, x Anneloes


  • 12 April 2015 - 08:04

    Rozemarijn:

    Ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt en al zoveel dingen hebt meegemaakt/gezien!!! Ben benieuwd naar die foto's van je!

    Dikke knuf!!!

  • 12 April 2015 - 14:25

    Janneke:

    Prachtig verhaal Anneloes. Het klinkt fantastisch allemaal. Leuk dat je zoveel moois ziet en mensen ontmoet waar je het gezellig mee hebt. Ook ik ben benieuwd naar jouw foto's.

    Heel veel liefs xxx
    mama

  • 12 April 2015 - 14:37

    Jan:

    Lieve Anneloes,

    Je bent goed bezig daar aan de andere kant van de wereld. Mooie avonturen en de foto's denken we er nog maar even bij. Fijn dat je wel reisverslagen hebt kunnen plaatsen. We zijn heel benieuwd naar het vervolg. Heel veel plezier toegewenst.

    Liefs,

    Pap XXX

  • 12 April 2015 - 17:56

    Eline:

    Leuk om te lezen Anneloes. :)
    Fijn dat je zoveel mensen ontmoet, gaaf hoor!

    x Eline

  • 14 April 2015 - 00:11

    Daan:

    Oh Loes, wat supergaaf zeg!!
    Met wilde dolfijnen mogen zwemmen, zandboarden. Echt kicken!

    X

  • 15 April 2015 - 11:59

    Herman:

    Hoi Anneloes,

    Wat gaaf allemaal zeg! Mooi avontuur met de dolfijnen, bijzonder hoor.
    Leuk dat je leuk contact met die Duitse meisjes hebt.

    hartelijke groet, Herman

  • 19 April 2015 - 20:10

    Miek:

    Lieve Loes,

    Leuk om jouw verslagen te lezen! Klinkt gaaf en wat heb je al veel moois gezien!!! Geniet!
    Ik houd je blog in de gaten!!

    Liefs en groetjes, ook van Tim,

    X Miek

  • 21 April 2015 - 09:08

    Janneke 't Hart-de Leeuw:

    Dag Anneloes,

    Heerlijk, dat jij zo geniet aan de andere kant van de wereld.
    Wat heb jij in korte tijd al mooie avonturen meegemaakt.
    Veel reisplezier en groeten,

    Janneke 't Hart-de Leeuw



  • 22 April 2015 - 18:11

    Leanne:

    Hoi Anneloes,

    wat een super coole verhalen, nu al :)
    Je zult het vast helemaal naar je zin hebben!
    Je foto's zijn ook prachtig.
    Geniet er nog verder van en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    groetjes van Leanne

  • 22 April 2015 - 21:24

    Margot:

    Hi Anneloes, leuk om te lezen zeg. Ik ben heel benieuwd naar de rest. Heel veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Dit zijn de avonturen die ik beleef tijdens verre reizen richting andere continenten. Ik hou een blog bij om een teken van leven te geven en natuurlijk om mijn avonturen met jullie te delen! :)

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 12232

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 19 Juni 2015

Nieuw-Zeeland en Australië

19 Juli 2017 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: