New Zealand: the land of the misty mountains - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anneloes - WaarBenJij.nu New Zealand: the land of the misty mountains - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anneloes - WaarBenJij.nu

New Zealand: the land of the misty mountains

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

16 Mei 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal!

Oh oh wat erg, totaal vergeten om deze blog bij te werken! Daar moet ik even wat aan doen..
Laatste keer dat ik geschreven heb, had ik een heerlijke vakantie gehad in Tasmanie met mijn zus. Na dat avontuur ben ik terug gegaan naar mijn the main land en ben daar nog een tijdje gebleven. Toen kwam de volgende vraag, wat werd mijn volgende bestemming? Nu had ik contact met mijn vriendinnetje Cecile die in Queenstown, Nieuw Zeeland, woont. Ondanks dat Nieuw Zeeland officieel niet op mijn planning stond vanwege het koude weer, wilde ik haar toch graag even opzoeken. Ik bedoel als ik dan toch aan deze kant van de wereld ben... ;) Kortom 25 april verliet ik de Grampians.
In Melbourne heb ik een aantal regeldagen gehad en natuurlijk een heerlijk Hollands Koningsdag feestje! Zo lekker om eventjes weer die Hollandse sferen op te zoeken!

Op 29 april ben ik naar Christchurch gevlogen. Nieuw Zeeland blijft nog steeds (ondanks de kou) 1 van mijn favoriete landen! Wat een prachtige natuur en wat heb ik daar heerlijk kunnen wandelen. Ik heb wat plekjes opgezocht die ik de vorige keer had overgeslagen. Zo ben ik maar mount Cook geweest om door een geweldig (en glad) winterlandschap te hiken, heb ik de kustlijn in het westen mogen bewonderen en heb ik een wandeling van 26.5 km afgelegd door de Marlborough sounds.
Natuurlijk bezocht ik ook mijn vriendinnetje Cecile in Queenstown. Wat heeft zij het goed voor elkaar zeg met een prachtige werkomgeving en leuke mensen om haar heen! Natuurlijk ben ik een dagje mee gaan helpen om haar dagelijkse activiteiten mee te krijgen. Paardenpoep scheppen valt echt mee wanneer je een prachtige bergomgeving op de achtergrond hebt. We hebben een leuk feestje gevierd op vrijdagavond, hebben met prachtige herfstkleuren geluncht in arrowtown en jaja ik heb zelfs paardgereden...
Al met al was het bezoek aan Nieuw Zeeland weer helemaal fantastisch. Nu is het tijd voor wat meer warmte! En dat ga ik opzoeken... in Nepal! Tijd om de Himalaya van dichterbij te bekijken ;)
Na Nepal hoop ik jullie weer even een update te sturen.
Ik zal in ieder geval foto's plaatsen op Facebook als een teken van leven!
Jullie horen van mij!

Dikke kus xxx
Anneloes

  • 17 Mei 2018 - 12:18

    Laura:

    Wat heerlijk om weer even met je mee te kunnen reizen! Veel plezier in Nepal, daar zal je zeker ook prachtig kunnen hiken.

    groetjes Laura

  • 24 Juni 2018 - 16:55

    Cheryl:

    Leuk om je reisverhalen te lezen! Heerlijk dat hike en wat een lange afstand heb je gelopen, topper!!

    X cheryl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Dit zijn de avonturen die ik beleef tijdens verre reizen richting andere continenten. Ik hou een blog bij om een teken van leven te geven en natuurlijk om mijn avonturen met jullie te delen! :)

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 12232

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 19 Juni 2015

Nieuw-Zeeland en Australië

19 Juli 2017 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: