van coffs harbour naar agnus water - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anneloes - WaarBenJij.nu van coffs harbour naar agnus water - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anneloes - WaarBenJij.nu

van coffs harbour naar agnus water

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

31 Mei 2015 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Even een korte update. In Coffs Harbour ben ik gaan paardrijden door het tropische regenwoud in de buurt. Vervolgens ben ik even vis gaan eten en naar de bus gegaan. In de avond kwam ik aan in byron bay. In byron bay ben ik veel bekende gezichten tegengekomen. Ik kwam denise tegen, twee Duitse meisjes die ik ontmoet had in Sydney en de club van Port Macquarie, namelijk Andrew en Andrew, Cecile en Tim. In Byron Bay ben ik gaan relaxen, gaan feesten en natuurlijk gaan surfen. Dat was ontzettend gaaf maar ook erg moeilijk! Gelukkig geldt het gezegde oefening baart kunst.
Na byron mocht ik met de Andrews meerijden naar surfers paradise. Daar zouden we gaan feesten op de zaterdagavond. Helaas besloot een mug mij de dag ervoor te steken bij mijn oog wat resulteerde in een opgezwollen oog de volgende morgen. Het leek net of iemand mij meerdere keren had geslagen op dezelfde plek. Helaas moest ik medicatie halen waar ik slaperig van werd. Kortom ik heb surfers paradise niet echt meegekregen. Gelukkig kon ik wel naar het national park en daar heb ik wel een walibi gezien. De zondag zijn we naar the australian zoo gereden. Dit is de dierentuin van steve irwin. Daar heb ik krokodillen, slangen,de tasmaanse duivel, wombats, dingos, koala's en kangoeroes gezien. Ik heb zelfs een selfie kunnen maken met een kangoeroe! Vervolgens zijn we naar brisbane gegaan. Dit was niet echt mijn plek. Samen met de club van port macquarie heb ik de stad in 1 dag ontdekt. Meer dan genoeg tijd! Na afscheid te hebben genomen van de andrews ben ik naar Noosa gegaan. Daar ben ik naar een geweldige markt geweest, heb ik een prachtige kustwandeling gedaan, ben ik gaan feesten met Cecile en Bianca (duits meisje die ik daar heb ontmoet) en ben ik naar de everglades geweest. Ook heb ik daar een Australisch meisje ontmoet, Amy. Ze woont in de buurt van noosa en ze had mij en Bianca heel erg geholpen door ons een lift te geven naar Noosa. Ze vond het zo leuk met ons dat ze mij aanbood om een nachtje de boerderij van haar vader te bezoeken. Nu had ik eerst Rainbow beach op de planning staan dus zou ze met mij daar ophalen. Rainbow beach was niet bijzonder maar ik heb wel even kunnen relaxen. Vervolgens ben ik opgepikt door Amy om naar de boerderij te gaan. Ik kan vertellen dat ik die ervaring niet meer ga vergeten. Het was zo mooi daar en de mensen waren heel gastvrij. Amy vond het ook erg gezellig. Zelfs zo gezellig dat ze een groot stuk van mij rei met mij een roadtrip gaat doen!!! Supertof natuurlijk. Voor deze roadtrip had ik alleen zelf nog 2 trips op mijn planning staan: fraser island en lady mustgrave island. Bij beide ben ik geweest en het was GEWELDIG! Op fraser ben ik 3 dagen geweest met een tour. Samen met 24 anderen ben ik het eiland gaan verkennen. We hebben onder andere zandduinen, slangen, zwarte weduwen, dingos, dolfijnen, meren, kreekjes, tropische regenwouden en stranden gezien. Op lady mustgrave ben ik gaan snorkelen. Het is het meest zuidelijke puntje van de great barrier reef waar meer dan 20000 vissen rondzwemmen. En natuurlijk mochten zeeschildpadden daar niet aan ontbreken. Morgen begin ik aan mijn roadtrip. Het kan zijn dat jullie even niks horen ivm gebrek aan wifi, maar ik doe mijn best!
tot snel!

Veel liefs, x Anneloes

  • 31 Mei 2015 - 14:02

    Anthony Heinsbroek:

    Hoi Anneloes,

    Zojuist je laatste update gelezen. Spannend om te beseffen dat je die vandaag hebt geschreven. Het feit dat je het bij jou steeds 7 uur later is dan hier, doet daar niets aan af.
    Wat een gave dingen maak je mee. En geweldig dat je zoveel 'like minded people' ontmoet.
    Is je oog na dat muggenbezoek weer helemaal bijgetrokken? Waarschijnlijk wel, anders had je je niet zo goed kunnen vermaken al snorkelend in het Great Barrier Reef. Geweldig.
    Een nadeeltje voor jou is wel dat je ons teamuitje In Wateringen nu moet missen. Dat is namelijk al aanstaande vrijdagmiddag. Maar ja, je moet maar denken: "Een mens kan niet alles hebben". En wat jij doet, een beetje rondtrekken in Nieuw Zeeland en Australië is ook best leuk.

    Hartelijke groet en veeeeeeeeeel plezier,
    Anthony





  • 31 Mei 2015 - 15:09

    Janneke:

    Toch fijn dat ik nog even op jouw weblog keek vanmiddag, ook al hebben we elkaar gisteren op Skype gesproken. Wat super dat je inmiddels ook het gesnorkeld. Dat is vast heel mooi geweest.
    Veel plezier tijdens de roadtrip!!!

    Dikke kus,
    mama

  • 31 Mei 2015 - 17:42

    Jan:

    Jouw lijst met waargenomen exotische dieren wordt alsmaar langer. Het ontbreekt je ook niet aan gelukt in dit opzicht ondanks de minder gezellige steekbeesten ;) We hebben elkaar gisteren als gesproken, maar inmiddels zit ook je eerste snorkel activiteit erop. En dan nog wel met zeeschildpadden :) Veel plezier tijdens je roadtrip en we spreken elkaar weer snel!

    Liefs,

    Pap

  • 03 Juni 2015 - 22:19

    Daan:

    Lieve Loes,

    Wat een pech zeg met die muggensteek! Echt typisch weer iets voor jou. ;).
    Ik ben blij om te horen dat je zoveel leuke mensen ontmoet daar! Maarja ik had ook niet anders verwacht haha.
    Die kangoeroe is toch wel epic man, jeez!

    Hmm.. Dat eiland he? Hoeveel zwarte weduwen waren daar eigenlijk? *yikes*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Dit zijn de avonturen die ik beleef tijdens verre reizen richting andere continenten. Ik hou een blog bij om een teken van leven te geven en natuurlijk om mijn avonturen met jullie te delen! :)

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 12211

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 19 Juni 2015

Nieuw-Zeeland en Australië

19 Juli 2017 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: