Bye New-Zealand, Hello Australia - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Anneloes - WaarBenJij.nu Bye New-Zealand, Hello Australia - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Anneloes - WaarBenJij.nu

Bye New-Zealand, Hello Australia

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

10 Mei 2015 | Australië, Coffs Harbour

Hallo allemaal,

Oei het is alweer even geleden dat ik iets geschreven heb. Tijd voor een update.

De laatste keer typte ik mijn verslag vanuit Dunedin, een studentenstad aan de oostkust van Nieuw-Zeeland. In Dunedin verbleef ik in Hogwartz, een hostel met een Harry Potter thema.
In de hostel waren veel gezellige mensen en er hing een relaxte en leuke sfeer.

De eerste dag in Dunedin ben ik in de ochtend eerst de stad gaan verkennen samen met een meisje uit Engeland. Ze was daarbij jarig dus kwam er taart bij kijken die dag. We zijn samen naar een heel mooi treinstation geweest, en een museum over de geschiedenis van NZ. Verder had ik die dag geen tijd want ik ging mee met een wild life tour. Om half 2 startte de tour en hij eindigde om 8 uur ongeveer. Als jullie ooit naar Dunedin gaan, is die tour echt een aanrader! Ik heb tijdens de tour albatrossen, zeehonden, zeeleeuwen en de yellow eyed pinguïns gezien in hun natuurlijke omgeving. Heel indrukwekkend. Tijdens de tour ben ik opgetrokken met een meisje uit Zwitserland, Anita. Zij had precies dezelfde plannen als ik. Zij ging de volgende dag met precies dezelfde bus naar Queenstown. Dus besloten we samen te reizen. Voor we met de bus vertrokken ben ik eerst nog de stad gaan verkennen in de ochtend. Het regende wel enigszins, maar ik heb de campus gezien van de universiteit en ben naar een museum geweest. In Queenstown kwam ik in een echte feesthostel terecht, waar ik helaas niet zo van ben. Veel luidruchtige mensen met een ander dagritme dan ik. Daarbij sliep ik in een kleine kamer met een luidsnurkende Ierse man. Zelfs mijn oordoppen waren er niet voor bestendig! Maar ach dat hoort bij het backpacken... De eerste dag in Queenstown ben ik naar de Millford Sound geweest en ik heb er maar 1 woord voor over: Wauw! Het was echt heel mooi en ik had prachtig weer. De rit was wel erg lang, maar het was het zo waard. De volgende dag ben ik naar een uitkijkpunt gegaan over Queenstown en heb ik in de stad rondgelopen samen met Anita. Daarbij hebben we de beroemdste Nieuw-Zeelandse hamburger geprobeerd, die erg goed smaakte.

De dag erna zou ik met de bus naar Wanaka gaan, maar we konden een lift krijgen. Een jongen uit Duitsland had een auto gehuurd en Anita en ik mochten mee! We konden daardoor naar de Rob Roy glacier. Kortom ik heb alsnog een gletsjer gezien in Nieuw-Zeeland. In Wanaka zagen we ook de zonsondergang, wat de perfecte afsluiting was van de dag.

In de morgen ging ik door naar Tekapo, een helderblauw meer grenzend aan de Zuidse Alpen. Ik wild veel zien dus ging ik meteen hiken. Een 38jarige Engelse, vrouwelijke chef ging met mij mee lopen. Nu vraag je je af waarom geef je die informatie? Nou ze was bijna net zo erg in haar taalgebruik als Gordon Ramsey. Zeker toen we de weg kwijt waren en heuvels op moesten. Ik heb nog nooit zo veel scheldwoorden achter elkaar gehoord en ik heb dan ook hard gelachen. Die avond zijn we ook naar de sterrenhemel wezen kijken. De maan was helaas wat fel maar verder was het prachtig!

Dit was de laatste hike in NZ. De volgende dag ben ik naar Christchurch gereisd waar ik een heerlijk laatste avondmaal heb gegeten dankzij een Italiaanse chef.

Zeer vroeg in de ochtend ging ik met het vliegtuig naar Sydney. Alles verliep goed, alleen de douane zorgde voor enige stress. Ze zijn namelijk nogal streng. Er zat een klein miezerig stukje gras tussen mijn schoenen van NZ en het werd geheel gereinigd.. Gelukkig had ik alles aangegeven dus dat scheelde en ik had Spaanse vrienden gemaakt die mij heel goed hielpen. De overgang naar Sydney was wel erg groot. Ik kwam in een hostel terecht met alweer feestende mensen (iedere dag 24/7 stoned en dronken). Mijn kamer had de meeste feestgangers, dus besloot ik zoveel mogelijk overdag mijn kamer uit te vluchten. Dat is natuurlijk wel makkelijk in Sydney. Samen met een Roemeens meisje Paula ben ik heel Sydney gaan bekijken. Natuurlijk het Oprah house(van buiten en van binnen tijdens een balletvoorstelling the Dream), de harbour bridge, de rocks, de botanische tuinen, bondi beach, manly beach en de blue mountains. Het is geweldig dat je zoveel verschillende dingen kan zien in 1 stad. In Sydney ben ik ook een oude bekende tegengekomen, namelijk Denise, een oud collega van Westerhonk. Kortom Sydney was awesome.

Vervolgens ben ik naar Port Macquarie gereisd en dat was een verademing na Sydney. Het was er lekker rustig en er was genoeg te zien. Als eerste ben ik naar het koala ziekenhuis geweest en daarna naar het strand. Op het strand hebben mensen allemaal tekeningen gemaakt op de stenen, wat er prachtig uitzag. De volgende dag ben ik de Coastal Walk gaan doen van 10 km. Prachtig om de kustlijnen te zien en om ook nog dieren, zoals varanen tegen te komen. Vandaag ben ik ook naar een Vineyard geweest daar. Heel pittoresk zag het eruit. Tussendoor heb ik drankjes gedaan met mensen van de hostel, poule gespeeld en gekaart. Kortom alles gaat erg goed hier! Nu ben ik in Coffs Harbour en morgen vertrek ik naar Byron Bay voor surflessen.

En ja ik zal uitkijken voor de haaien ;)

Jullie horen snel van mij!

Veel liefs, x Anneloes

  • 11 Mei 2015 - 09:31

    Janneke:

    Wauw Anneloes, wat geweldig allemaal! We hebben elkaar al gesproken, maar in je verslag staan nog meer wetenswaardigheden en natuurlijk de foto's. Jij geniet daar en ik geniet hier van jouw verhaal.
    Veel plezier in Coffs Harbour en in Byron Bay bij de surflessen. En ja, kijk uit voor haaien en andere kleine en grote zeemonsters. Maar dat doe je wel.
    Dikke kus,
    mama

  • 11 Mei 2015 - 15:54

    Daan:

    Hahaha, vet!!! Surfles.
    Be careful, hihi.

    Was weer heerlijk om te lezen meid.
    Je maakt prachtige dingen mee, heel leuk om te lezen!

    Dikke knuffel,

  • 11 Mei 2015 - 19:30

    Jan:

    Heerlijk om jouw verslag te lezen en de foto's te bekijken. Wat een avonturen daar aan de andere kant van de wereld. Mooie foto van die varaan trouwens. We hebben bewondering voor de strakke manier waarop je alles regelt en hoe je al je plannen weet te realiseren.

    Geniet van de surflessen en de tips over veiligheid heb je al van je moeder ontvangen.

    Liefs, pap!

  • 11 Mei 2015 - 20:17

    Roos:

    Hoi Loesje,

    Net ff rustig je verhaal gelezen en foto's bekeken. Super gaaf allemaal! Leuk hoe jouw Nieuw-Zeeland ervaringen soms erg op de mijne lijken en andere keren juist totaal anders zijn ;). Heel veel plezier in Australië!

    Dikke knuf!

    Roos

  • 19 Mei 2015 - 13:34

    Miek:

    Ik ben weer helemaal op de hoogte! Wat doe je een hoop gave dingen!! En wat ben je aan het genieten, top!!!

    Dikke kuss

  • 22 Mei 2015 - 15:33

    Ellen:

    Ohhh Anneloes wat een mooie foto's .
    Ik ben stik jaloers... ik ga Tijmen mijn zoon overhalen om het ook te doen wat een ervaring!
    Leuk te lezen dat het goed verloopt allemaal op de (blowers en de drinkers na dan) ;-)

    Lieve groet Ellen


  • 23 Mei 2015 - 21:58

    Anthony:

    Hoi Anneloes,

    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van je avonturen.
    Zojuist heb ik alle vier je verslagen in één keer achter elkaar gelezen.
    Het is overduidelijk dat je geniet en dat je veel fijne mensen ontmoet.
    Ervaringen die niemand je meer afneemt. Geweldig hoor.
    Al lezend geniet ik met je mee. Ook van de foto's trouwens.
    Heel veel plezier nog de komende tijd.

    Groetjes,
    Anthony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Dit zijn de avonturen die ik beleef tijdens verre reizen richting andere continenten. Ik hou een blog bij om een teken van leven te geven en natuurlijk om mijn avonturen met jullie te delen! :)

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 12216

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 19 Juni 2015

Nieuw-Zeeland en Australië

19 Juli 2017 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: