Malaysia and Thailand 2017: unexpected encounters - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anneloes - WaarBenJij.nu Malaysia and Thailand 2017: unexpected encounters - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anneloes - WaarBenJij.nu

Malaysia and Thailand 2017: unexpected encounters

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

11 Oktober 2017 | Laos, Luang Prabang

Hoi allemaal,

Wat gaat de tijd hard als je veel onderweg bent. De laatste keer schreef ik over Indonesië waarbij de vulkaan op Bali op klappen kwam te staan. Ik vluchtte naar Kuala Lumpur. Natuurlijk had ik met airasia weer vertraging (wat een gewoonte is van deze maatschappij) dus mocht ik mij vermaken op het vliegveld in lombok. Ik kwam een meisje tegen uit Chili genaamd esperanza en zij ging ook voor korte tijd rondreizen in Maleisië. Soms klikt het zo snel met mensen die je net ontmoet. Iedereen zit in hetzelfde schuitje waardoor contact maken snel gaat! Samen met esperanza ben ik naar Maleisië gevlogen.
Wat is Kuala Lumpur een overgang in vergelijking met het rustige lombok. Overal lichten, reclames, grote gebouwen, restaurants en heel veel mensen. Bij aankomst op Kuala Lumpur sentral moest ik echt even schakelen. Gelukkig werd op mijn schouder getikt door een Spaans koppel die ik ontmoet had op de gili eilanden. Ze herkenden mij als lange blonde Hollandse meteen en hielpen me met het metronetwerk van Kuala Lumpur.
Het duurde even maar uiteindelijk vond ik het hostel en kon ik op de nachtmarkt genieten van wat eten. 
Al snel vormde er een groepje met meiden waarmee ik op pad ben gegaan door Kuala Lumpur. De stad heeft zoveel verschillende culturen en religies. Erg interessant om te zien hoe alles samen leeft. 
Esperanza, sophie (Duitse) en ik hebben de gehele stad verkend. Maar op een gegeven moment wisten we even niet hoe verder te gaan. We wilden naar de beroemde patronus towers maar de buschauffeur gaf geen instructies en een man op straat zorgde voor nog meer verwarring. Vervolgens spraken een man en vrouw ons aan in een auto. "Ja we kunnen jullie wel brengen met de auto". Het grappige is dat je eerste reactie is: hoeveel gaat het kosten? De vrouw gaf aan geen geld te willen. Dan komt de volgende reactie: brengen ze ons echt naar de goede plek? Aangezien we met zn drieën waren stapten we in. Ik pakte meteen maps.me erbij om de route te checken. Heel erg wantrouwend als je erover nadenkt, want uiteindelijk waren het super lieve mensen die het beste met ons voor hadden. Ze brachten ons naar een VVV van Kuala Lumpur om onze reis uit te stippelen en brachten ons vervolgens naar de towers. Wat een fantastische mensen!
Na een paar dagen stad wilde ik wel wat natuur bezoeken. Samen met ensperanza ben ik naar de Cameron highlands gereden. Hier zijn de theeplantages te vinden van Maleisië. Samen met esperanza en nog meer mensen heb ik de omgeving verkend. Heel mooi, maar zo anders dan de theeplantages in Sri Lanka. Het is veel moderner en toeristischer. Dus we waren genoeg tours in te doen. Mijn tour liep helaas uit waardoor ik laat terug keerde richting Kuala Lumpur. De volgende dag vloog ik naar chiang mai waar ik verbleef in het Thai Thai hostel. Wat een fantastische plek om te verblijven!! Als je ooit naar chiang mai gaat, is dat echt een aanrader!! Lieve mensen, gratis snacks, lekkere gratis koffie en vooral belangrijk een schoon verblijf. In chiang mai ben ik naar tempels geweest en het doi inthanon  national park. Chiang Mai heeft zeker mooie plekjes in te bezoeken. Na wen aantal dagen ben ik naar Pai gegaan met een aantal meiden van de hostel. Vooral met Alev, een meisje uit Zwitserland ben ik veel omgegaan. Samen hebben we een scooter gehuurd om Pai te verkennen. Het is toeristisch maar een ontzettend leuk dorpje met leuke restaurants, een mooie omgeving en gezellige mensen. Een paar dagen ben ik hier gebleven.
 Nu ben ik net met de slow boat naar luang prabang gegaan. Het brengt je over de prachtige mekong rivier. Alev kon helaas niet met mij mee, maar gelukkig ontmoet ik zoveel mensen onderweg. In Luang Prabang is een Spaans meisje aanwezig die ik ontmoet heb in Maleisië. Met haar ga ik de komende weken door Laos en Cambodja trekken. Ik hou jullie op de hoogte! Foto's komen op Facebook te staan!

Dikke kus Anneloes

  • 11 Oktober 2017 - 09:57

    Laura:

    Wat heerlijk om zo met je mee te genieten vanuit herfstig NL !
    Geniet ervan!

    Groetjes Laura vanaf het Laantje van Salland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Dit zijn de avonturen die ik beleef tijdens verre reizen richting andere continenten. Ik hou een blog bij om een teken van leven te geven en natuurlijk om mijn avonturen met jullie te delen! :)

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 12203

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 19 Juni 2015

Nieuw-Zeeland en Australië

19 Juli 2017 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: