Indonesia: beach time! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anneloes - WaarBenJij.nu Indonesia: beach time! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anneloes - WaarBenJij.nu

Indonesia: beach time!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

17 September 2017 | Indonesië, Gili Trawangan

Dag allemaal,

Weer even een update van mij! Allereerst, ik ben weer helemaal opgeknapt dus gelukkig kan ik weer vol genieten van mijn reis. Mirissa beach was de laatste bestemming waarvandaan ik geschreven heb. Oorspronkelijk zou ik 3 nachten blijven in Mirissa, maar ik kwam er snel achter dat dit veel te lang was. Dus 2 nachten geboekt en daarna was het genieten! Veel mensen ontmoet in een super leuke hostel, een schildpadden boerderij bezocht, gelegen aan het strand, gezwommen en zelfs even feest gevierd! Kort om een en al genieten en tot rust komen. Soms gaf mijn maag nog wat problemen dus het strand was een ideale plek. 
Tijdens deze dagen had ik al snel het gevoel dat ik door wilde reizen. Sri Lanka is prachtig, maar ik had het er wel gezien. Twee meiden uit Duitsland hadden hetzelfde gevoel en boekten een ticket naar bali. Ze vroegen of ik mee wilde gaan en het klonk zo goed, dat ik inderdaad ook die kant op ben gegaan.

Na een lange maar vooral late vlucht kwam ik aan in Bali. Door een vertraging van meer dan een uur kwam ik om 2 uur snachts aan. Ik had wat mensen ontmoet op het vliegveld van Kuala Lumpur waarmee ik de taxi kon delen naar kuta in Bali. Mijn eerste indruk van Bali begon niet goed. Nadat we de aankomsthal in kwamen lopen, kwamen er taxi chauffeurs op ons af en wat voor een... Onbeleefd, boos, gemeen probeerden ze ons een taxi aan te smeren. Een meisje uit Duitsland en ik wilden snel weg gezien het tijdstip, maar de taxichauffeurs hadden zeer onredelijke prijzen. Uiteindelijk vonden we een rustigere taxichauffeur (nog steeds veel betaald) waar we bij instapten. Bij aankomst bij mijn hostel moest het andere meisje meer betalen om naar haar hotel (4 minuten verder lopend) gebracht te worden. Ik vond dat onzin en ben met haar meegelopen om te zorgen dat ze veilig aankwam. Het steegje was wel vrij creepy, maar als lange Hollandse vrouw kon ik het aan. De volgende dag bleef ik in kuta en man oh man wat is dat toeristisch vergeleken met Sri Lanka. Overal waren er verkopers, surfers en heel veel rokende buitenlandse toeristen. De twee Duitse meiden zouden naar de gili eilanden gaan en ik dacht, nou dan ga ik voor 4 nachtjes daarheen om eiland te hoppen en te relaxen. Na een leuk feest in kuta vertrokken we de volgende dag met de fast boat naar gili trawangan (het grootste eiland). Wat een boottocht was dat... Hele hoge golven terwijl je op het dek zit is niet echt chill. Zeiknat kwamen we aan. Maar helaas was ik niet alleen zelf zeiknat. Ook mijn backpack had het niet overleefd. Alles was nat geworden... Kort om al mijn kleding kon meteen in de was bij aankomst bij onze bungalow waar we 4 nachtjes zouden blijven. Gelukkig waren de mensen erg vriendelijk en behulpzaam en was het geen probleem om alle kleding snel te wassen. 

De dag na aankomst gingen we een ronde fietsen over het eiland. Er zijn twee soorten vervoersmiddelen hier op het eiland: fiets of paard en wagen. Paard en wagen vermijd ik liever want man wat zien die paarden er zielig uit. Veelste grote kar op de rug, een vaak onaardige baas en teugels ernstig strak. Kort om fietsen was de beste optie. Ondanks de toeristische boel bij ons voor de deur, bleek de rest van het eiland rustig te zijn. Het was heet maar heerlijk om even te fietsen. Als Hollander merk ik toch dat ik dat soort dingen ga missen. Het eiland is prachtig met de blauwe zee en witte stranden. 
De volgende dag wilden de Duitse meiden graag duiken. Ik was erg nerveus hiervoor en wilde in eerste instantie echt niet.. duiken met al die kwallen in de zee, mij niet gezien. Toch bij wat navraag bij de duikscholen werd ik nieuwsgierig hoe het zou zijn. Na wat overtuigingskracht van mijn Duitse reisgenoten en de duikschool besloot ik het toch te proberen. 
Poeh wat was ik nerveus. De buikklachten waren erger dan voorheen, er kwamen continu doemscenarios in mij naar boven en ... Ik kon niet stoppen met praten. Het leek wel een waterval aan woorden. Op een gegeven moment zei een van de Duitse meiden "Anna, shut up" en toen realiseerde ik hoe erg het was. 
Uiteindelijk met een achterwaartse duik ben ik het water ingegaan en wauw wat was dat toch prachtig! Zeeschildpadden, koraal en heel veel verschillende vissen gespot (ook Nemo is gevonden!). De ervaring was uniek en ik had zeker geen spijt!
De volgende dag zijn we op Gili air gaan relaxen, een stuk rustiger eiland dan gili T. De meiden waarmee ik was gingen topless zonnen. Zelf ben ik daar niet van en dat was eigenlijk maar goed ook. De Gilis is redelijk islamitisch
 Je hoort hier ook meerdere malen de moskee geluiden afgaan. Toeristen in bikini kunnen ze handelen hier maar met topless zonnen kunnen de islamitische mannen akelig vervelend worden. Kort om het is fijn wanneer andere mensen je hier even op wijzen. Ook in lombok zal dit een punt van aandacht zijn.

Vandaag zit ik nog even op het strand, maar rond 12.00 vertrek ik naar Lombok Kuta. Het plan op lombok is om een geweldige maar zware trekking te doen over de rinjani vulkaan. 
Al mijn foto's staan op Facebook (waarbenjij werkt niet zo goed) dus dan kan je zien wat ik tot nu toe ervaren heb.
Jullie horen snel weer van mij!!

Dikke kus,
Anneloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Dit zijn de avonturen die ik beleef tijdens verre reizen richting andere continenten. Ik hou een blog bij om een teken van leven te geven en natuurlijk om mijn avonturen met jullie te delen! :)

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 12193

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 19 Juni 2015

Nieuw-Zeeland en Australië

19 Juli 2017 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: